Organizacije koje žele da postanu ili ostanu konkurentne, trebale bi da započnu procese digitalne transformacije.
Digitalna transformacija je promjena povezana sa primjenom digitalne tehnologije u svakodnevnom poslovanju. Ona omogućuje integraciju digitalnih tehnologija u sva područja poslovanja, zbog čega je potrebno mijenjati/unaprijediti način rada i pružanja vrijednosti korisnicima. To je takođe kulturna promjena koja zahtijeva od organizacija da kontinuirano propituju svoje poslovanje u želji postizanjem boljih rezultata. To ponekad znači prelazak sa dugogodišnjih poslovnih procesa i načina rada na kojima su organizacije izgrađene u korist relativno novih praksi koje se još uvijek definišu.
Posljednjih deset godina IT-a se radilo o promjeni načina na koji ljudi rade. Sljedećih deset godina IT-a će biti o transformaciji vašeg poslovanja.
Nakon reorganizacije poslovanja i uspješne primjene neke od digitalnih tehnologija organizacija može očekivati sljedeće efekte:
- Veći prihodi i smanjeni troškovi
- Poboljšano zadovoljstvo korisnika
- Konsolidovani poslovi -> sretni uposlenici
- Povećana agilnost i inovativnost
- Novi proizvodi / usluge
Jedan od ključnih efekata digitalne transformacije su značajani finansijski napredak. U digitalnoj transformaciji rukovodioci mogu da očekuju povećanje poslovnog prihoda od 5% do 15%, smanjenje troškova od 10% do 20% i da svoje ukupno poslovanje poboljšaju za preko 30%. Prilikom početka procesa digitalne transformacije dolazi do povećanja troškova, ali praksa je pokazala da je povrat investicije (ROI) zaista velik i efekti su dugoročni te doprinose stabilnosti organizacije. Organizacije koje kasne sa transformacijom su u većoj opasnosti od organizacija koje su agilnije po tom pitanju jer novi igrači na tržištu “napadaju” njihovu industriju, područije poslovanja ili tržišta.
U praksi su uglavnom zastupljena dva glavna puta razvoju digitalne transformacije i to: evolucioni i revolucionarni.
Evolucioni pristup koristi digitalne mogućnosti da se razvoj ostvari unutar postojećeg poslovnog modela kako bi se postigli već navedene efekte.
Revolucionarni pristup podrazumeva daleko veće promjene – fundamentalni prelazak na drugačiji poslovni model. Takva digitalna transformacija mora da se gradi na osnovama koju čine informacije i snaga umrežavanja/komunikacije.
Za mnoge organizacije danas je teško da u potpunosti promjene svoj poslovni model i da ostave za sobom tradicionalni model u kome se sve obavlja „unutar organizacije“. Ali, ukoliko organizacija ima aspiracije da maksimalno iskoristi prednosti digitalne transformacije, neophodana je transformacija koji će u potpunosti prihvatiti prednosti digitalne revolucije.
U mnogim organizacijama digitalna transformacija svela se na rubne poslovne procese ali tradicionalni poslovni procesi i načini rada, još uvijek su netaknuti.
Digitalna transformacija nije igra na sreću, zahtijeva velike i hrabre odluke kako bi se uspostavio novi model poslovanja i realizacije poslovnih procesa.
INTRANET & WEB APPS